Reklāma
Bezmaksas sludinājumi
Bezmaksas sludinājumi internetā
+ 5 foto
eLOTS.Lv

Ērts un drošs savienojums izmantojot https protokolu, mobilo ierīču atbalsts.
Atjaunotā versija:

e-Pavārgrāmata


Sarunas
Krāsnī cepts zandarts ar sēnēm
j7: Jā, tas ir labs.
skatīt...

Maizes alus
j7: Vienkārši vārīti apiņi, garšai. Cik ilgi, tas jau no daudziem faktoriem atkarīgs..., bet kamēr apmierina stadija... :) It kā ļoti sakarīgs rezultāts.
skatīt...

Maizes alus
unaars: Diezgan neprecīza recepte!piem. apiņu novārījums-kā gatavot? un uzraudzēts raugs-kā un cik ilgi? cik ilgi jāraudzē viss kopā?
skatīt...

Krāsnī cepts zandarts ar sēnēm
andis: ljoti smeķīgi sanaca
skatīt...

Vārītu kartupeļu pankūkas
baibba23: super:)
skatīt...

« Iepriekšējā Uzturs - uzturvielas Nākošā »

Ogļhidrāti

Ogļhidrāti

Ogļhidrātu veidi ir cukuri, ciete un celuloze. Visiem šiem ogļhidrātu veidiem uzturā ir sava nozīme. Cukuri labi
šķīst ūdenī, līdz ar to tie ātri uzsūcas gremošanas orgānu sieniņās, ātri nokļūst asinīs un ātri var tikt izmantoti
organismā enerģijas ražošanai. Tapēc cukuriem uzturā ir liela nozīme tajos gadījumos, kad audiem atri jāpiepildina
enerģijas krājumi, kā, piemēram, straujā un smagā fiziskā piepūlē sportistiem. Tie nepieciešami arī cilvēkiem ar
pavājinatu sirdsdarbību. Arī bērnu uzturā nepieciešams noteikts cukura daudzums, jo bērni daudz kustas un patērē
daudz enerģijas.
Otrs ogļhidrātu veids ir ciete, kas ūdenī nešķīst, un tapēc gremošanas orgānos tā vispirms jānoārda līdz cukuriem,
jo citādi tā nav spējīga uzsūkties asinīs. Tā kā zarnās uzturs no kuņģa nonāk pakāpeniski, nelielos daudzumos un
galvenā cietes sagremošana notiek zarnās, tad arī saprotams, ka ciete spēj apgādāt organismu ar enerģiju ilgāk nekā
cukurs.
Celulozi cilvēka gremošanas orgāni nespēj izmantot, un tapēc kā uzturvielai tai maza nozīme, tomēr uzturā tā ir
nepieciešama kā balstviela, kas kairina zarnu sieniņas un līdz ar to veicina zarnu kustības un to normālu iztukšanos.
Lai gan ogļhidrātus spēj aizstāt tauki un olbaltumvielas, tomēr tiem zināmā daudzumā jabūt uzturā, jo citādi organismā
uzkrājas tauku vielu maiņu starpprodukti, kas var izraisīt smagus veselības traucējumus.
Parasti uztura ogļhidrāti dod 55 - 70 % no nepieciešamā kaloriju daudzuma.
Organisma diennakts ogļhidrātu patēriņš ir atkarigs no darba smaguma, jo smagāks darbs, jo vairak ar uzturu jāuzņem
ogļhidrāti Vidēji smagā darbā vesalam pieaugušam cilvēkam diennaktī vajadzīgs 400 g līdz 500 g ogļhidrātu, bet smaga fiziska
darbā līdz 700 g un pat vairāk. Ar uzturu uzņemtais ogļhidrātu pārpalikums, ko neizlieto enerģijai, organismā pārvēršas
rezerves taukos.
Uzturā galvenie ogļhidrātu avoti ir augu valsts produkti ( maize, putraimi, milti, pupas, zirņi, kartupeļi, dārzeņi,
augļi, ogas). No dzīvnieku valsts produktiem tikai pienā ir kaut cik ievērojams ogļhidrātu daudzums. Ogļhidrāti cukura veidā
galvenokart ir augļos un ogās. Labības produktos un pākšaugos un kartupeļos tie ir cietes veidā. Celuloze ir visos augu
valsts produktos, jo tā ir galvenā augu šūnapvalka sastāvdaļa.

Pievienots: 2010-07-14
Recepte apskatīta: vairāk kā 1000reižu



Rīki
mailmailmailmailprinter
Dalīties ar recepti
Vai Jūs uzskatāt šo recepti par noderīgu?

Receptes reitings
4.19/32
Atstāt vērtējumu receptei

Meklēšana

Meklējumu vaicājumi:
zaķ , rutki , kartupeļu_un , marinēti gurki , uzpūtenis ,
Šodien vārda dienas svin:
Eiženija, Ženija



Noderēs
Maizes garozas vai šķēles cepeškrāsnī apgrauzdē brūnas, ieliek katlā, pārlej ar verdošu ūdeni, pieliek citronu vai apelsīnu miziņas, trauku noslēdz
Notīra sīpolu un griež smalkos puslokos vai lokos(gaumes jautājums), kurus atsevišķā traukā pārmaisa ar citronu sulu. Atstāj uz minūtēm 10-20
Olām atdala dzeltenumus no baltumiem. Kartupeļu masā iemaisa olu dzeltenumus, sāli, saputotu krējumu un izsijātu kartupeļu cieti. Masā iecilā stingri
Raugam pieliek 1 tējkaroti cukura, samaisa un noliek siltumā uzrūgšanai. Pienu uzsilda līdz 30° C temperatūrai, pieber pusi miltu, iemaisa
Kartupeļus nomazgā, nomizo, liek aukstā ūdenī. Kad visi kartupeļi nomizoti, tos liek katlā. Ja kartupeļi ir nevienādi, lielos pārgriež. Kartupeļiem
Timiāns pieder pie lūpziežu dzimtas. Tas ir vienmēr zaļš, aromātisks puskrūms. Var izaugt 15—20 cm augsts. Ziedi purpursarkani. Aug arī
Kāpostus sagriež, sīpolus sasmalcina, katlā izkausētos taukos apcep sīpolus, pieliek un apcep kāpostus, pielej nedaudz buljona un sautē. Pusmīktstus kāpostus

TOP 20 RECEPTES ŠODIEN

Jaunumi

Uzvārītam pienam pieliek sagrieztu baltmaizi, un sviestu, pēc tam, stipri kuļot, visu savāra biezu. Kad mīkla atdzisusi, piejauc jēlas olas,
Olu dzeltenumu saputo ar cukuru, piejauc berztu citrona mizu, izsijātus miltus un svaigu skābu krējumu, un beigās visu sajauc ar
Biskvītus ieliek pārmaiņus ar makaroniem cepamā bļodā, ko iepriekš iesviesto. Olu dzeltenumu sakuļ ar cukuru, tad sakarsē baltu vai sarkanu
Baltmaizei noņem garozu, aplej ar iecukurotu melnu kafiju, sa­šķaida putrā, sajauc ar karstu sviestu, kad biezenis atdzisis, piejauc olu dzeltenumu
Biskvītus apslaka ar stipru vīnu, ar daļu biskvītu, tos liekot stā­vus blakus vienu otram, apliek formas iekšējo apmali, bet pārējos

Populārakie

Mimoza no tunča
Novāra kartupeļus ar mizu, burkānus un olas. Visu nomizo un rīvē uz smalkās rīves, katru produktu savā traukā. Olas baltumu
Siļķe kažokā
Novāra, līdz top mīksts kartupeļus, burkānus un bietes, visu nomizo un sarīvē uz vidējās rīves kārtu no dārzeņiem atsevišķā traukā.
Kabaču ikri.
Kabačus un burkānus nomazgā un nomizo, kabacim iztīra sēklas(ja tādas ir), tad sarīvē. Kabačiem lielā rīve, burkāniem vidējā. Sīpolu nomizo un
Tomāti savā sulā (bez pasterizēšanas)
Šai receptē neizmanto kā parasti veselus tomātus, bet gabaliņos grieztus. Ņem gatavus tomātus, noskalo aukstā ūdenī, liek bļodā un pārlej ar
Kabaču ikri ziemai.
Visus dārzeņus rūpīgi nomazgā, notīra un sagriež mazos gabaliņos. Jaunus kabačus var netīrīt no mizas un sēklām.  Sīpolus griež smalki. Burkānus,

Produktu masa

TOP Sadaļas

INFO